Z cyklu: redakcja pyta, Burmistrz odpowiada

burmistrz miniatura
 
 
 
 
Październikowe informacje z Ratusza
 
 
Jak długo będzie trwała budowa hali sportowej w Lubomierzu i jakie pomieszczenia będą się tam znajdowały?
Zgodnie z umową wykonawca ma 22 miesiące na oddanie obiektu do użytku. Jeśli umowa została podpisana 28 września, to końcowym terminem jest lipiec 2025 r. ale to oczywiście nie oznacza, że hala nie może zostać oddana do użytku wcześniej.
Wszystko zależy od postępów prac.
Wielkość całej hali to wymiary 21 x 46 metrów.
Boisko główne 18 x 30 m, dodatkowa duża sala do ćwiczeń (siłownia) na 1-szym piętrze: 132 m2, pełne zaplecze szatniowo- łazienkowe, trybuny zlokalizowane wzdłuż boiska na 100 osób, winda umożliwiająca osobom niepełnosprawnym skorzystanie z sali do ćwiczeń na piętrze.
 
 
 
 
 
Czy w Lubomierzu planowane jest zainstalowanie dodatkowych kamer monitoringu?
Temat zainstalowania dodatkowych kamer jest tematem otwartym.
Jeśli będzie dochodziła do nas informacja o takiej potrzebie, to nie widzę żadnego problemu.
 
 
 Jakie prace remontowe są obecnie prowadzone  w internacie? Jak będzie przebiegał dalszy ciąg modernizacji tego obiektu?
Zakończyły się już prace związane z centralnym ogrzewaniem. Obecnie trwają prace na salach teatralnych, między innymi dotyczące rozprowadzenia kanałów wentylacyjnych. Pozostało nam jeszcze dokończyć posadzki i elewacje budynku.
Dlatego też niebawem ogłoszone zostaną przetargi na te dwa zadania.
 
 
 
 Czy jest już zarządca  Cmentarzy Komunalnych w Lubomierzu i Olesznej Podgórskiej?
Nie, podjęliśmy decyzję, że oby dwa cmentarze będą administrowane przez Urząd Gminy i Miasta Lubomierz. 
 
 
 
 Kiedy rozpocznie się rozbudowa Cmentarza Komunalnego w Lubomierzu?
Rozbudowa cmentarza rozpocznie się w przyszłym roku, gdyż zaplanowaliśmy na ten cel środki w projekcie przyszłorocznego budżetu.
 Mieszkańcy budynków przy Placu Wolności 22-26, w których mieszka 20 rodzin, na skutek konfliktu z jedną z właścicielek mieszkania, która zresztą tutaj nie mieszka, pozbawieni zostali możliwości ogrzewania swoich mieszkań.
Ta dramatyczna sytuacja zmusza ich do kosztownych inwestycji. Nie mogą bowiem otrzymać dotacji na wykonanie nowego ogrzewania ekologicznego z projektu “Ciepłe mieszkanie” ponieważ zamontowany w kotłowni piec jest ekologiczny i spełnia normy pieca pięciokotłowego.
 Koszt zamontowania ogrzewania elektrycznego w jednym, nieco większym mieszkaniu to kwota około 20 tysięcy zł. Do tego musi być podłączona “siła”, co wiąże się z kolejnymi opłatami. Kotłownia obsługująca do tej pory wymienione mieszkania należy do UGiM, bez pieca, bo ten zakupili mieszkańcy.
W przypadku zainstalowania ogrzewania elektrycznego na parterach budynków pojawi się wilgoć ponieważ ich odwodnienie zostało źle wykonane.
 
 
 
Jakie, korzystne, rozwiązanie tego problemu dla mieszkańców widzi nasz Urząd?
Rozmawialiśmy z mieszkańcami o dwóch scenariuszach. Pierwszy z nich, to odcięcie jednego mieszkania poprzez przeróbkę instalacji. A drugi sposób to taki, aby dostarczać ciepło do wspomnianego mieszkania, a od właściciela żądać wnoszenia opłat. Czyli na takich zasadach, jak działają spółdzielnie mieszkaniowe.
Przecież jest możliwość prawna co do roszczeń tych należności. Mieszkańcy jednak zadecydowali inaczej i należy szanować ich decyzję. Tym bardziej, że wszystkie lokale mieszkalne są mieszkaniami prywatnymi. 
 
 
 
Czy pojawiły się nowe informacje dotyczące terminu i zakresu prac w tzw. “Złotym Rogu”? Sposób zabezpieczenia tego obiektu, według wielu mieszkańców, nie daje nadziei na przeprowadzanie tam prac remontowych w bliskim czasie.
Na wniosek radnych zaplanowane zostało spotkanie z inwestorem, na którym przedstawiony zostanie plan i zakres prac do zrealizowania między innymi na tym obiekcie. O terminie spotkania poinformuję Panią Redaktor, aby przekazać czytelnikom wiadomości z pierwszej ręki.
 
 
 
Dziękuję za informacje.  JAGA
 
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email