Burmistrz Marek Chrabąszcz odpowiada na nasze pytania
– Jakie inwestycje są obecnie realizowane na terenie miasta i gminy?
O planowanych na ten rok inwestycjach informowałem Państwa w ostatnim wywiadzie. W ubiegłym tygodniu przekazaliśmy internat wykonawcy, który przeprowadzi prace remontowo – budowlane. Przypomnę, że oprócz prac remontowo – budowlanych wymienione zostanie dotychczasowe ogrzewanie na ogrzewanie hybrydowe, gdzie głównym źródłem będą geotermalne pompy ciepła. Gmina Lubomierz przystąpiła w marcu tego roku do programu „Czyste powietrze” Od maja nasi Mieszkańcy będą mogli składać wnioski o dofinansowanie – u nas w urzędzie. Obecnie przygotowujemy dokumentację na termomodernizację urzędu. Zakres prac będzie zbliżony do termomodernizacji internatu. Poza tym przygotowujemy plan zasilenia naszych trzech budynków, tj. internatu, remizy strażackiej i klubu Postulat w ekologiczną energię pochodzącą z fotowoltaiki. Pozwoli to nam na znaczne cięcie kosztów za energię elektryczną. Niebawem rozpocznie się również wymiana oświetlenia na oprawy ledowe w kolejnych trzech miejscowościach naszej gminy. Przypomnę, że nowym wysokiej jakości oświetleniem ledowym mogą cieszyć się Mieszkańcy, Maciejowca, Pokrzywnika i Janic. W Radoniowie zostało wymienionych również kilka lamp. Podpisaliśmy już z Tauronem stosowne porozumienia.
– Jak przebiega sprzedaż działek przy ulicy Majowej w Lubomierzu?
Przypomnę, że Gmina Lubomierz wykupiła 16 działek budowlanych. W tej chwili sprzedaliśmy 8 działek, czyli dokładnie połowę. Zainteresowanie działkami przy ulicy Majowej jest bardzo duże. Szczerze mówiąc, nie spodziewaliśmy się, że będzie aż tak duże.
– Czy ustalony już został termin rozpoczęcia budowy lubomierskiej Biedronki?
Termin rozpoczęcia prac zależy tak naprawdę od inwestora. Wiem, że wniosek o pozwolenie na budowę został złożony w Starostwie Powiatowym we Lwówku Śląskim. Inwestor został wezwany do korekty kilku dokumentów. Jednak jak zapewnia inwestor, prace budowlane powinny rozpocząć się w połowie kwietnia.
– Jak teraz pracuje Urząd Gminy i Miasta?
W tej chwili wszyscy pracownicy pracują normalnie, to znaczy, że nie wprowadziliśmy pracy zdalnej. Nie mniej jednak musieliśmy zastosować pewne ograniczenia, które wynikają z obostrzeń. Obecnie nie ma możliwości swobodnego przemieszczania się po urzędzie, poza małymi wyjątkami, tj. sprawami związanymi z pracą USC. Nasi Mieszkańcy mają możliwość składania dokumentów w skrzynce podawczej, która znajduje się tuż przy kasie. Został zamontowany tam także telefon, który służy do kontaktu z poszczególnymi urzędnikami. Jeśli zaś chodzi o kontakty z burmistrzem, to oczywiście jest taka możliwość, lecz ze względu na sytuację tylko telefonicznie.
– Jakie problemy musi teraz rozwiązywać Burmistrz MiG?
Jakiś specjalnych problemów na szczęście nie mamy. Jedynym problemem jest sytuacja pandemiczna, która daje nam się wszystkim we znaki i nie pozwala na normalne funkcjonowanie.
– Co dalej ze Złotym Rogiem?
Prowadziliśmy w ostatnim czasie rozmowy z potencjalnym inwestorem. Inwestor zlecił nawet przygotowanie kosztorysu. Niestety, koszt remontu spowodował to, iż inwestor wycofał się. My oczywiście nie poddajemy się i będziemy szukać kolejnych inwestorów lub innych możliwości, aby przywrócić dawny blask tego obiektu.
Bardzo dziękuję za cenne informacje, życzę zdrowia, wytrwałości i wiosennego nastroju.
JAGA